Like i sjøkanten, med egen brygge ligger Veritasveien 29 og glinser i det blikkstille vannet. Det er fremdeles ganske rolig på innsiden av bygget, men nå håper man endelig på å kunne foreta en gradvis smittevernmessig riktig åpning av bygget igjen. Rett inn fra bryggekanten står Karl Erik Pallesen og Ruben Lilledal og gjør klar kantinen for drift igjen. Det oser gode lukter ut av kjøkkenet, og kokkene gleder seg over at det endelig skal komme kunder i kantinen igjen.

Samarbeidet mellom Seabrokers Services og Spririt Energy  begynte i 2015, ved at Kristine Lea var site manager for Spirit Energy. De skulle flytte inn i nybygg i Veritassveien 29, og så seg om etter samarbeidspartner for drift av bygget.

Flotte lokaler med den kanskje råeste utsikten i byen skulle overtas, og Kristine så seg om etter noen til å drifte bygget for Spirit Energy. Mange var med i dansen, men valget endte til slutt på Seabrokers Services. «Det var mange årsaker til at vi landet på Seabrokers Services den gang, men hovedgrunnen var lokal tilhørighet og en veldig tett og god dialog samt tillit til at de kunne levere en totalpakke som gjør våre ansatte fornøyde med bygget de skal jobbe i. Vi signerte 5 års driftsavtale, og Seabrokers Services har vært en veldig serviceminded og god leverandør på alle punkter» sier en fornøyd Kristine Lea.

Seabrokers Services leverer de fleste tjenester, og har vært behjelpelige med oppsett og prissammenligning av underleverandører, og ikke minst vært med å sett på hvilke kriterier man skal prioritere ved valg av disse. «Vi opplever Seabrokers Services som kompetente, med kontroll på de tjenestene de leverer, samtidig som de er flinke å se helheten for å skape et best mulig tilbud for de ansatte på arbeidsplassen. De bruker erfaringer de har fra andre bygg, og egne innkjøpsrutiner til å skaffe oss rasjonelle priser, samtidig som de gir anbefalinger på hva man må prioritere for å få det tilbudet man forventer. Vi har eksempelvis hele tiden vært bevisste på at vi ønsker god kvalitet på maten på bygget, og der endte vi sammen med Seabrokers Services opp med Matboden, og det er vi veldig godt fornøyde med – også de har vært veldig behjelpelige, også i denne perioden, og er nå tilbake og «åpner opp kantinen igjen» til stor glede for de av oss som kan være på kontoret.»

Kundeforholdet til Seabrokers Services har vært personlig  – fra dag en. God kjemi, god tone, og en uformell tilnærming til det meste. Det er ikke den ting Seabrokes Services ikke har bistått oss med – så vi er veldig fornøyde. Vi forlenget avtalen tidlig i fjor, og det har vi vært veldig glade for nå i disse spesielle tider. Da Covid19 gjorde sitt inntog i Norge i fjor vår, så vi virkelig hva Seabrokers Services fleksibilitet stod for, hvor de har gjort alt som skal til for å hjelpe oss med så stabil drift som mulig. Hjemkjøring av datautstyr for de på hjemmekontor, fleksibilitet i rutiner og arbeidsoppgaver har gjort at bygget har vært bemannet, og de som har måtte innom bygget – har møtt en blid resepsjonist. Resepsjonisten har påtatt seg flere oppgaver, slik at hele operasjonen fra Seabrokers Services har blitt rasjonell og tilpasset.

Kristine Lea ser nå frem mot en vår, hvor hun håper at kontoret forsiktig kan åpnes litt om litt i henhold til gjeldende regler, og at det fabelaktige kontorbygget i Veritasveien skal få den gjenkjennelige summingen av fornøyde ansatte i gangene igjen!